Groepen

Gymvereniging Dos'19 biedt gymlessen aan voor verschillende leeftijden.

Hieronder worden de verschillende groepen kort toegelicht.

Kleutergymnastiek
In de lessen voor de jongste kinderen (4-6 jaar) maken de kinderen op spelenderwijs kennis met gymnastiek.
Kinderen worden fysiek uitgedaagd door het veelzijdige bewegen b.v. door met ze te rennen en te springen.
Zo vergroten ze hun uithoudingsvermogen en weerstand.

Vanaf 6 jaar
Vanaf 6 jaar zijn de groepen ingedeeld in de volgende leeftijdscategorieŽn:
  • 6-7 jaar
  • 8-9 jaar
  • 10-12 jaar
  • 13 jaar en ouder
De lessen voor de kinderen vanaf 6 jaar zijn wat meer gericht op turnen. Toestellen als de trampoline, brug, lange mat en balk worden tijdens deze lessen veelvuldig beoefend.
Door de KNGU (Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie) worden jaarlijks gymnastiekwedstrijden georganiseerd. Onze vereniging doet hier elk jaar aan met een groep van maximaal 10 kinderen. De kinderen laten dan hun oefeningen zien op de verschillende toestellen, zoals hierboven benoemd. Deze wedstrijden zijn ingedeeld in verschillende leeftijdsklassen, hierop zijn onze gymlessen dan ook ingedeeld.
Uiteraard zijn de lessen niet alleen op de vaste turnonderdelen gericht en komen de tumblingbaan en de grote trampoline ook zeker aan bod.
Meer informatie over de wedstrijden kunt u lezen onder het kopje 'Wedstrijden'.

Springgroep
Gymvereniging Dosí19 heeft een aantal jaren geleden een (air) tumblingbaan aangeschaft.
Dit is een opblaasbare verende springbaan van 15 meter waar de meiden een reeks van oefeningen achter elkaar op kunnen uitvoeren.
Tijdens de springgroep wordt de tumblingbaan en de grote trampoline opgezet en zijn de leden vrij om te turnen.

FunFit
FunFit is een uur recreatieve gymnastiek voor volwassenen, waarbij het niet gaat om prestaties maar om plezier
en gezelligheid tijdens het bewegen.
Elke les start met het opwarmen van de spieren gevolgd door rek- en stretch≠oefeningen.
Daarna kunnen allerlei activiteiten worden gedaan: behendigheidscircuit, springen, bal- en spelvormen.
Bij goed weer is het mogelijk om de les buiten te volgen of sportief te wandelen.
Elke bewegingsvorm wordt aan het eind van de les afgebouwd met een slotoefening.

Fifty Fit
Gymvereniging Dos '19  heeft op de woensdagmiddag om 17.00uur een Fifty Fit groep. Deze les wordt door deskundige begeleiding gegeven in De Veldkamp in Denekamp en is voor mannen en vrouwen. Het is ons doel om iedereen, zowel jong als oud in beweging te houden.
Veel volwassen denken vaak onterecht dat ze te oud zijn om te gymmen. Wij zijn van mening dat je nooit te oud bent om te sporten. In de lessen werkt iedereen samen, maar toch op eigen niveau aan conditie, kracht, lenigheid en sportvaardigheden in het algemeen. Tijdens de lessen bieden we een gevarieerd programma:
  • Teamsport (hockey/voetbal/basketbal/volleybal - in de zaal of op het kunstgrasveldje buiten)
  • Fitness (buikspieren/conditiecircuit/krachtcircuit/loopoefeningen)
  • Racketspelen (tennis/badminton)