Nieuws 2014-2015

Leidster Renée heeft als afsluiting van dit seizoen een filmpje van haar groepen gemaakt. Hieronder staan twee links naar  de filmpjes op Youtube.

- 10 - 12 jaar:  https://www.youtube.com/watch?v=rO8uMFYdZ0w
- 8 - 9 jaar:  https://www.youtube.com/watch?v=iRHk-zYPAjk

Eindejaarsafsluiting Freerunnen

Samen hebben we er al bijna weer een heel actief en succesvol gym- en turnjaar opzitten. Daarom is het fijn om jullie te mededelen dat het ons is gelukt om een leuke en uitdagende jaarafsluiting te organiseren in samenwerking met Bennie Nordkamp van BoesCoolFit.

Datum 6 juni

Maar wat gaan we doen........
Freerunning, zie info hieronder zoals op de BoesCoolsite vermeld staat (of kijk of youtube naar freerunning BoesCoolFit om een filmpje te zien).

Freesport bestaat uit trendsporten als o.a. Freerunning, rennen, klimmen en springen over hindernissen op een spectaculaire en eigentijdse manier of fietsen op een freebike (biketrial) over hindernissen. Probeer zo vloeiend mogelijk over obstakels te komen. Iedereen kan er aan meedoen op zijn eigen niveau. We oefenen in de gymzaal eenvoudige hindernissen en bouwen die uit voor kinderen die al iets meer kunnen en durven. Eventueel gaan we ook naar buiten om natuurlijke hindernissen te bedwingen.

Waar en welke tijden?

Locatie: de Windroos in Oldenzaal, Lariksstraat 11

Tijden voor de groepen:
09.30 - 10.50: 4-7 jarigen
10.50 - 12.10: 8-12 jarigen
12.40 - 14.00: 13 jaar en ouder

Uitslagen finale

Zaterdag 25 april 2015 was de finale van de gymnastiek- en turncompetitie 2014-2015. Dos '19 was deze dag vertegenwoordigd met 7 teams, verspreid over verschillende leeftijdscategorieën. Er zijn deze dag goede resultaten behaald, waaronder maar liefst 4 groepen die kampioen van Overijssel zijn geworden. De uitslagen waren als volgt:

• 6-7 jaar o.l.v. Joyce --> 6e plaats
  • 8-9 jaar o.l.v. Ryan --> 5e plaats
  • 8-9 jaar o.l.v. Renee --> 3e plaats
  • 8-9 jaar jongens o.l.v. Annemiek --> 1e plaats
  • 10-12 jaar (gym) o.l.v. Renee --> 1e plaats
  • 10-12 jaar (gym) o.l.v. Annemiek --> team heeft niet meegedaan
  • 10-12 jaar (turn) o.l.v. Tom/Annemiek --> 1e plaats
  • 13 jaar e.o. o.l.v. Sanne --> 1e plaats

De wedstrijden zijn weer geweest! De uitslagen kun je op de site vinden en er zijn weer enkele foto's geplaatst.
Hieronder een aantal foto's van de deelnemende teams.

Op maandag 27 april vervallen alle gymlessen in verband met Koningsdag!

Finale

Inmiddels zijn alle voorrondes geweest en is bekend welke teams er door gaan naar de finale.

Tijdens de voorrondes waren we vertegenwoordigd met dertien teams in verschillende leeftijdscategorieën. Van deze dertien teams doen er maar liefst acht teams mee in de finale op 25 april in Borne!

De teams die we in de finale terug zien, zijn als volgt:

• 6-7 jaar onder leiding van Joyce Tijman
  • 8-9 jaar onder leiding van Ryan Krol
  • 8-9 jaar onder leiding van Renee Meijer
  • 8-9 jaar jongens onder leiding van Annemiek Oude Nijeweme
  • 10-12 jaar (gym) onder leiding van Renee Meijer
  • 10-12 jaar (gym) onder leiding van Annemiek Oude Nijeweme
  • 10-12 jaar (turn) onder leiding van Tom Oude Veldhuis/Annemiek Oude Nijeweme
  • 13 jaar e.o. onder leiding van Sanne Wiefferink

Wedstrijd jongens 21 maart

Op zaterdag 21 maart hadden de jongens hun tweede voorronde. Het was een uitwedstrijd en de tegenstanders waren jongens van gymnastiekvereniging Trios. Ze hebben deze middag erg goed hun best gedaan en hebben ook de tweede voorronde gewonnen. De jongens zijn hiermee door naar de finale op 25 april 2015 in Borne.

Wedstrijddata

• Zaterdag 31 januari is de eerste voorronde voor rayon 3 en de tweede voorronde voor rayon 2. Deze wedstrijd vindt plaats in de Kerker Es (Meester Mulderstraat) in Denekamp.
  • Zaterdag 7 februari is de tweede voorronde voor rayon 1. Ook deze wedstrijd vindt in de Kerker Es (Meester Mulderstraat) in Denekamp plaats.

Wedstrijden
De gymnastiekcompetitie gaat weer beginnen en de rayon indeling en een aantal data voor de wedstrijden zijn bekend.

Rayon indeling:

Het eerste rayon bestaat uit de volgende teams (gymnastiekcompetitie):

• 6 - 7 jaar, leidster Joyce Tijman
  • 6 - 7 jaar, leidster Hilde Grimberg
  • 6 - 7 jaar, leider Tom Oude Veldhuis
  • 8 - 9 jaar, leidster Renée Meijer
  • 8 - 9 jaar, leidster Ryan Krol
  • 10 - 12 jaar, leidster Ryan Krol
  • 10 - 12 jaar, leidster Annemiek Oude Nijeweme
  • 10 - 12 jaar, leidster Renée Meijer

Het tweede rayon bestaat uit de volgende teams (turncompetitie):

• 10 - 12 jaar, leidster Annemiek Oude Nijeweme/Tom Oude Veldhuis
  • 13 jaar en ouder (team A), leidster Sanne Wiefferink
  • 13 jaar en ouder (team B), leidster Sanne Wiefferink

Het derde rayon bestaat uit het volgende team:

• 8 - 9 jaar jongens, leidster Annemiek Oude Nijeweme
  • 10-12 jaar jongens, leidster Annemiek Oude Nijeweme

Wedstrijddata

• Zaterdag 13 december zijn de eerste voorrondes in rayon 1 en rayon 2. Deze wedstrijd vindt plaats in Tubbergen.

Gymvereniging Dos ’19 winnaar Move it openingsactie!!

De meisjesgroep van 10 tot 12 jaar van gymvereniging Dos '19 uit Denekamp hebben de openingsactie van museum Wonderryck Twente gewonnen dankzij een flitsende film opname en montage door hun leidster Renée Meijer (zie facebookpagina gymvereniging dos’19). Ze mochten Björn Kuipers helpen met de opening van de tentoonstelling Move it! Hoe beweeg jij?

Het was een geslaagde middag. Björn sloot feilloos aan bij de beleving van onze meiden en wist ze van begin tot eind te boeien. "Soms was het wel schrikken, want hij kan echt heeeeel hard fluiten!" Ook vonden de meiden het erg handig voor Björn dat er een pieper in de vlag zit verstopt. Nadat ze alles van voetbal dachten te weten mochten ze zelf een potje voetballen in een bumperbal. Fantastisch! Wel hilarisch om te zien dat de bal al snel ergens blijft liggen en er ondertussen wordt geprobeerd om zoveel mogelijk koprollen met de grote bal te maken. Nog een beetje duizelig mochten ze de expositie bekijken. Move iT is helemaal goed gekeurd. Ze willen graag nog eens terugkomen. Na de aangeboden patatjes kwam er dan toch een eind aan deze geweldige en goed georganiseerde dag. Bedankt!

Dit is de link waar het filmpje te zien is:  http://youtu.be/Ko9_WnHg2Sw