Nieuws 2015-2016

In de week van 11  t/m 16 juli worden de laatste gym- en turnlessen gegeven!!

Jaarafsluiting

Zaterdag 11 juni was de jaarafsluiting van dit seizoen. Er is een meerkamp voor de kinderen georganiseerd, deze vond plaats bij Erve Wezenberg in Noord Deurningen. Hieronder een kleine impressie van deze geslaagde dag!

Uitslag finale gymnastiek- en turncompetitie

Zaterdag 23 april was de finale van de gymnastiek- en turncompetitie 2015-2016. Dos '19 was deze dag vertegenwoordigd met 8 teams, verspreid over de verschillende leeftijdscategorieën. Er zijn deze dag goede resultaten behaald, waaronder 4 groepen die kampioen van Overijssel zijn geworden!

De uitslagen waren als volgt:

6 - 7 jaar
1.  punten Triade Tubbergen/Ootmarsum
2.  punten Vlugheid en Kracht
3.  punten Dos '19 (Renée Meijer)
4.  punten Excelsior C
5.  punten Vlugheid en Kracht
6.  punten Excelsior B
7.  punten Excelsior A
8.  punten Trios A
9.  punten Trios C

8 - 9 jaar
1.  punten  Dos '19 Rijssen
2.  punten  Dos '19 (Ryan Krol)
3.  punten  Vlugheid en Kracht
4.  punten  Excelsior A
5.  punten  Trios
6.  punten  Triade Almelo
7.  punten  Excelsior B
8 - 9 jaar jongens
1. 113,5 punten Dos '19 (Annemiek Oude Nijeweme)
2. 109,3 punten DGV Diepenheim
3. 102,7 punten Vlugheid en Kracht

10-12 jaar
1. 191,7 punten  Dos '19 (Dionne Lukens)
2. 184,8 punten  Dos '19 (Annemiek Oude Nijeweme)
3. 181,8 punten  Vlugheid en Kracht
4. 172,5 punten  Excelsior A
5. 171,2 punten  TRIOS
6. 171,0 punten  Triade
7. 153,8 punten  Excelsior

10-12 jaar jongens
1. DOS '19 (Annemiek Oude Nijeweme)

13 jaar en ouder
1.  punten  Dos '19 (Tom Oude Veldhuis)
2.  punten  DGV Diepenheim
3.  punten  Triade Mariaparochie
4.  punten  Triade Ootmarsum/Tubbergen

In verband met de meivakantie worden er van maandag 25 april t/m zondag 8 mei geen gymlessen gegeven!

Finale

Zaterdag 23 april is de finale van de gymnastiek- en turncompetitie van dit seizoen. We zijn dit jaar weer met vele teams vertegenwoordigd in deze finale!
's Ochtends komen de meisjes 6-7 jaar en meisjes 10-12 jaar in actie en 's middags komen de meisjes van 8-9 jaar, de meiden van 13 jaar en ouder en de jongens in actie!

Uitslagen gymwedstrijden 12 maart 2016

Zaterdag 12 maart mochten de meiden uit rayon 3 in actie komen. Dit keer was het een uitwedstrijd en de tegenstanders deze dag waren turnsters van ODI Weerselo. De deelnemende teams deze dag waren 6-7 jaar onder leiding van Renée Meijer, 8-9 jaar  onder leiding van Leonie Schiphorst en 10-12 jaar onder leiding van Leonie Schiphorst en Annemiek Oude Nijeweme.

De uitslag was deze dag was als volgt:

6-7 jaar: 1. Dos 19 (geen tegenstanders).

8-9 jaar: 1. ODI Weerselo (team B); 2. Dos ’19; ODI Weerselo (team A).

10-12 jaar: 1. Dos ’19 (geen tegenstanders).

's Middags was het voor de jongens tijd om voor de tweede keer dit seizoen in actie te komen. Ook dit keer hadden ze een uitwedstrijd en de tegenstanders deze dag waren turners van DGV Diepenheim, Trios en Vlugheid en Kracht. De deelnemende teams deze dag waren 8-9 jaar en 10-12 jaar onder leiding van Annemiek Oude Nijeweme.

De uitslag was deze dag als volgt:

8-9 jaar: 1. Dos ’19; 2. DGV Diepenheim; 3. Vlugheid en Kracht.

10-12 jaar: 1 Dos ’19; 2. Trios.

Kinder EHBO

Zaterdag 27 februari hebben een deel van de leiding en het bestuur een cursus gevolgd met betrekking op Kinder EHBO. Hierbij zijn onderwerpen als wonden, breuken en andere ongevallen aan bod gekomen. Met dank aan de goede voorlichting van Rikhof Opleidingen hebben alle aanwezigen hun cursus gehaald en zijn ze nu in staat kinderen/baby's te reanimeren en eerste hulp te verlenen!

VACATURE!

Uitslagen wedstrijden 20 februari 2016

Zaterdag 20 februari mochten de meiden uit rayon 1 weer in actie komen. De tegenstanders waren turnsters van Gymvereniging Excelsior Goor.
Dit waren de deelnemende teams:  6-7 jaar onder leiding van Joyce Nijmeijer en Annemiek Blokhuis, 8-9 jaar onder leiding van Joyce Nijmeijer en Ryan Krol en 10-12 jaar onder leiding van Dionne Lukens.

De uitslag was deze dag als volgt:

6-7 jaar: 1. Excelsior; 2. Excelsior; 3. Dos ’19 (Joyce Nijmeijer); ; 4.Excelsior; 5. Dos ’19 (Annemiek Blokhuis).

8-9 jaar: 1. Dos ’19 (Ryan Krol); 2. Dos ’19 (Joyce Nijmeijer); 3. Excelsior.

10-12 jaar: 1. Dos ’19 (Dionne Lukens); 2. Excelsior; 3. Excelsior.

De meisjes en jongens uit rayon 3 en 4 hebben op zaterdag 12 maart hun tweede voorronde. De meiden uit rayon 5 hebben op zaterdag 26 maart hun tweede voorronde.

Uitslagen wedstrijden januari 2016

Inmiddels hebben voor  alle rayons de eerste voorrondes plaatsgevonden. Bij alle wedstrijden waren veel belangstellenden aanwezig om naar de oefeningen van onze turnsters te kijken. De jongens en meisjes laten dan hun oefeningen zien op vier onderdelen. Bij de meisjes zijn dit de lange mat, de balk, de brug ongelijk en de trampoline met kast. Bij de jongens zijn dit de lange mat, rekstok, brug met gelijke leggers en de trampoline met kast. Het waren spannende wedstrijden, waarbij alle jongens en meisjes goed hun best hebben gedaan. Bij alle wedstrijden heeft Dos ’19 goede resultaten weten te behalen.

Tijdens de voorronde op 9 januari in Goor kwamen de teams uit rayon 1 in actie. De tegenstanders waren turnsters van Gymvereniging Excelsior Goor.

Dit waren de deelnemende teams:  6-7 jaar onder leiding van Joyce Nijmeijer en Annemiek Blokhuis, 8-9 jaar onder leiding van Joyce Nijmeijer en Ryan Krol en 10-12 jaar onder leiding van Dionne Lukens.

De uitslag was deze dag was als volgt:

6-7 jaar: 1. Excelsior; 2. Excelsior; 3. Excelsior; 4. Dos ’19 (Joyce Nijmeijer); 5. Dos ’19 (Annemiek Blokhuis).

8-9 jaar: 1. Dos ’19 (Ryan Krol); 2. Excelsior; 3. Dos ’19 (Joyce Nijemeijer).

10-12 jaar: 1. Dos ’19 (Dionne Lukens); 2. Excelsior; 3. Excelsior.

Op 16 januari was het tijd voor de eerste voorronde voor de jongens (rayon 4). Het was een uitwedstrijd en de tegenstanders deze dag waren turners van DGV Diepenheim, Trios en Vlugheid en Kracht. De deelnemende teams deze dag waren 8-9 jaar  en 10-12 jaar onder leiding van Annemiek Oude Nijeweme.

De uitslag was deze dag als volgt:

8-9 jaar: 1. Dos ’19; 2. DGV Diepenheim; 3. Vlugheid en Kracht.

10-12 jaar: 1 Dos ’19; 2. Trios.

Afgelopen zaterdag  mochten de meiden uit rayon 3 in actie komen. Dit was een thuiswedstrijd en de tegenstanders deze dag waren turnsters van Trios uit Hengelo. De deelnemende teams deze dag waren 6-7 jaar onder leiding van Renée Meijer, 8-9 jaar  onder leiding van Silke Kokkeler en 10-12 jaar onder leiding van  Silke Kokkeler en Annemiek Oude Nijeweme.

De uitslag was deze dag was als volgt:

6-7 jaar: 1. Dos 19; 2. Trios; 3. Trios; 4. Trios.

8-9 jaar: 1. Dos ’19; 2. Trios.

10-12 jaar: 1. Dos ’19; 2. Trios.

Beweegdiploma

Gym- en turn vereniging DOS '19 en Kinderopvang Pardoes leren peuters en kleuters beter bewegen met het Beweegdiploma.

In september 2015 zijn 16 kleuters gestart met gymlessen om zo in 15 lessen het 1ebeweegdiploma te behalen. Op dinsdagmiddag 12 januari 2016 was het zover. In aanwezigheid van ouders en andere familieleden lieten de kinderen in een speciale beweegdiploma-les zien, welke vaardigheden ze de afgelopen maanden hebben ontwikkeld en beheersen.

Alle kinderen zijn geslaagd en hebben hun beweegdiploma 1 gehaald. Ze waren natuurlijk super blij en de meeste kinderen gaan vanaf volgende week al aan de slag om te oefenen voor beweegdiploma 2.

De diploma-uitreiking vond plaats door de gymleraren van Pardoes en DOS '19 en door vertegenwoordigers van de Rabobank Twente Oost. De opvang en uitvoering van het beweegdiploma is mede te danken aan een subsidie van het coöperatiefonds van de Rabobank Twente Oost. Zij hebben een bedrage van € 1.670,- Beschikbaar gesteld voor de opleidingen en benodigde materialen. De cheque werd tijdens de diploma-uitreiking overhandigd aan Pardoes en DOS19.

Zaterdag 12 december 2015 zijn de meiden van 13 jaar en ouder in actie gekomen in de turncompetitie. Met 0,1 punt verschil met de tweede plek hebben ze de wedstrijd gewonnen! Goed gedaan meiden!

Wedstrijden

De gymnastiek- en turncompetitie gaat weer beginnen en de rayon indeling en een aantal data voor de wedstrijden zijn bekend.

Rayon indeling:

Het eerste rayon bestaat uit de volgende teams (gymnastiekcompetitie):

• 6 - 7 jaar, leidster Joyce Tijman
  • 6 - 7 jaar, leidster Annemiek Blokhuis
  • 8 - 9 jaar, leider Ryan Krol
  • 8 - 9 jaar, leidster Joyce Tijman
  • 8 - 9 jaar, leidster Ryan Krol/Joyce Tijman
  • 10 - 12 jaar, leidster Silke Kokkeler

Het tweede rayon bestaat uit de volgende teams (gymnastiekcompetitie):

• geen teams in dit rayon

Het derde rayon bestaat uit de volgende teams:

• 6 - 7 jaar, leidster Renée Meijer
  • 8 - 9 jaar, leidster Dionne Lukens
  • 8 - 9 jaar, leidster Silke Kokkeler
  • 10 - 12 jaar, leidster Annemiek Oude Nijeweme

Het vierde rayon bestaat uit de volgende teams:

• 8 - 9 jaar jongens, leidster Annemiek Oude Nijeweme
  • 10 - 12 jaar, leidster Annemiek Oude Nijeweme

Het vijfde rayon bestaat uit de volgende teams:

•   13 jaar e.o., leiding Tom Oude Veldhuis en Annemiek Oude Nijeweme

Wedstrijddata

• Zaterdag 12 december is de eerste voorronde voor rayon 5. Deze wedstrijden vinden plaats in Tubbergen.
  • Zaterdag 9 januari is de eerste voorronde voor rayon 1. Deze wedstrijden vinden plaats in Goor.
  • Zaterdag 16 januari is de eerste voorronde voor rayon 4. Deze wedstrijden vinden plaats in Haaksbergen.
  • Zaterdag 23 januari is de eerste voorronde voor rayon 3. Deze wedstrijden vinden plaats in Denekamp.

Vanaf maandag 17 augustus 2015 begint het nieuwe gym- en turnseizoen weer!!